Harcama İtirazı

İtiraz Şekli


Uluslararası işlem itiraz kuralları çerçevesinde işlem itirazlarının yazılı şekilde yapılması gerekmektedir.
İşlem İtiraz Formunu doldurarak tarafımıza iletebilirsiniz. İşlem itiraz formu ile birlikte itirazını destekleyen belge ve bilgilerin paylaşılması süresin kısalmasına katkı sağlayacaktır.
İşlem İtiraz Formu

İtiraz Süresi


BKM Troy kurallar çerçevesinde işlem itirazlarının, itirazın türüne göre 30-120 gün içinde yapılması zorunludur. İtirazınıza ilişkin 0 850 988 88 88’nolu telefondan bilgi alabilirsiniz.

İşlem itirazı süreci birkaç adımdan oluşmaktadır ve bazı itirazların çözümü zaman alabilmektedir. Talebinizi en kısa sürede başarıyla sonuçlandırabilmemiz için lütfen sizden rica ettiğimiz süre zarfında bize dönüş yapınız.

Hangi İşlemlere İtiraz Edilebilir


1- Param kartınızdan sizin tarafınızdan yapılmamış olduğunu düşündüğünüz işlemler varsa itiraz edebilirsiniz. Eğer aşağıdaki durumlar mevcut ise bu tür itirazlarınız olumlu sonuçlanamamaktadır.

  • İşlem internet sitesi veya mobil uygulamada yapıldı ve 3D Secure şifresi kullanıldıysa (Ödeme anında kayıtlı cep telefonuna SMS ile gelen şifre girilerek işlem yapıldıysa)
  • Kart bilgileri alışveriş yapılan internet sitesi veya mobil uygulamaya girilmeden ödeme yapıldıysa (BKM Express gibi uygulamalar üzerinden ödeme yapıldıysa)
  • İşlem kart şifresi girilerek yapıldıysa
  • İşlem kartın çipi veya manyetik alanı kullanılarak yapıldıysa

2- Param kartınız çalındı ya da kayboldu ve kartınızla harcama yapıldıysa öncelikle 0 850 988 88 88’nolu telefonu arayarak kartınızı kullanıma kapattırmanız gerekmektedir. ​ Kartınızı kapattıktan sonra karakola giderek tutanak tutturunuz ve savcılığa suç duyurusunda bulununuz. Karakol tutanağı ve suç duyurusu formunu Harcama İtirazı Formu ile birlikte bize iletiniz.

3- Hatalı İşlemler

  • İş yeri ürün veya hizmeti hiç sunmamış, eksik sunmuş ya da sunulan ürün ve hizmet nitelikleri taahhüt edilenden farklı ise
  • İş yerinin işlemi iptal veya iade etmesi gerekirken iptal veya iade tutarını kartınızda göremiyorsanız ya da hatalı tutar görüyorsanız,
  • İşlem tutarı Kartınıza birden fazla kez yansımış ise
  • İşlem tutarı olması gerekenden farklı ise
  • ATM’den nakit çekerken paranız eksik ödenmiş veya hiç çekemediğiniz halde çekim yapılmış olarak görünüyorsa

işlem itirazında bulunabilirsiniz.