Tahsilat Hizmetleri

TAHSİLAT SONRASI KONULAR

İptal, İade Konuları

Kart sahipleri iptal, iade taleplerini Param yetkilisine mi yoksa üye iş yerine mi iletmelidir?

Kart sahipleri iptal, iade taleplerini üye iş yerine iletmesi gerekmektedir. Param'da üye iş yeri bilgisi olmadan kesinlikle herhangi bir işlem yapılamaktadır. Doğrudan Param yetkilisine talep ileten kart sahipleri üye iş yerine yönlendirilir ve üye işyerine de konu hakkında bilgi verilir.

İptal ve iade talebi ne zaman işleme alınmaktadır? Kredi kartına kaç gün sonra yansımaktadır?

İptal talebi Param sistemine girildikten hemen sonra işleme alınır ve iptal tutarı karta aynı gün yansıtılır. İade işlemi de Param sistemine girildikten hemen sonra işleme alınır. Fakat iade tutarı karta banka ile kart sahibi arasındaki anlaşmaya göre kredi kartına 7-12 iş günü içerisinde, debit karta ise 30 iş günü içerisinde yansıtılmaktadır. Taksitli ödemelerin iadesi banka tarafından karta taksit taksit yansıtılır.

İade işlemi yapılırken kısmi tutar iade edilebiliyor mu?

Evet, iade edilebiliyor. Bunun için iade etmek istenen tutar iade sayfasındaki ilgili alana yazılması gerekmektedir.

Hatalı iptal ve iade işlemlerinde iptal ve iade işlemini üye iş yeri geri alabilir mi?

Yapılan iptal ve iade işlemi Param yetkilileri tarafından onaylandıysa işlem geri alınamaz. Ancak bu durumda kart sahibi ile görüşerek yeniden işlem yapması sağlanabilir ve doğru işlem bulunup iptal, iade işlemi tamamlanabilir.

İptal ve iade işlemlerinde üye iş yerine veya kart sahibine maliyet yansıtılıyor mu?

Hayır, yansıtılmıyor. Ancak iptal ve iade işlem talebi fazla olması durumunda ilgili üye iş yeri yeniden risk değerlendirmesinden geçmektedir ve bunun sonucuna göre sistemi kullanıp kullanamayacağı belirlenmektedir.

Chargeback Konuları

Chargeback işleminde kabul gören belgeler nelerdir?

Bu tür durumlarda kart sahibinin gerçekten üye iş yerinden alışveriş yaptığını ispatlayacak fatura, teslimat tutanağı, kargo tutanağı, dekont, muvafakatname v.b. evraklar önemlidir.

Chargeback işlemi için kart sahibi veya üye iş yerine maliyet yansıtılıyor mu?

Chargeback işlemlerinde 25 TL chargeback ücreti ve vergiler üye iş yerine yansıtılmaktadır.

Chargeback durumunda üye iş yerinin hesabında bakiye yoksa işlem nasıl gerçekleştirilmektedir?

Bu durumda üye iş yeri ile iletişime geçilerek Param kurumsal hesabına bakiye aktarması talep edilir.

Fraud Konuları

Fraud önleme sistemi nasıl çalışmaktadır?

Param POS fraud önleme sistemi özel geliştirilmiş yazılım ve operatör ile çalışmaktadır. Tüm işlemler önce yazılım daha sonra ilgili operatör tarafından kontrol edilmektedir. Şüpheli tüm işlemler durdurulur ve üye iş yeri, kart sahibi, alışveriş sahibi ile birlikte sonuçlandırılır.

Üye İşyeri Ödeme Konuları

Tahsil edilen tutar üye iş yerlerine ne zaman ödenmektedir?

Cumartesi gününden Cuma gününe kadar tahsil edilen tutarlar, Cuma gününden 14 gün sonra gelen ilk Pazartesi günü Param POS komisyonu kesilip üye iş yerine transfer edilmektedir.

Taksitli tahsilatlar üye iş yerine taksit taksit mi yoksa tek seferde mi transfer ediliyor?

Taksitli ödemelerde üye iş yerlerine ilgili tutar tek seferde transfer edilmektedir.

Komisyon Konuları

Alınan komisyon ücretine hangi hizmetler dahildir?

Alınan komisyon ücretine teknik destek ve entegrasyon hizmeti, taksitli ve tek çekim tahsilat hizmeti, fraud hizmeti, banka komisyonu, vade farkı ücreti dahildir.

Fatura Konuları

Üye iş yerlerine komisyon faturası ne zaman ve nasıl gönderilmektedir?

Komisyon faturaları bir sonraki ayın ilk 10 günü içerisinde e-fatura platformunda oluşturulup sistemde kayıtlı üye iş yeri e-posta adresine gönderilmektedir.

Komisyon faturası kaybedilirse yeniden temin edilebilir mi?

Evet, temin edilebilir. Bunun için pos@param.com.tr e-posta adresine talep iletilmelidir.

Sadece komisyon faturası mı kesilmektedir?

Evet. Turk Elektronik Para A.Ş. sadece komisyon geliri elde ettiği için üye iş yerine sadece komisyon faturası kesilmektedir.

Komisyon faturası gibi vade farkı faturası da kesilmekte midir?

Hayır, kesilmemektedir. Komisyon ve vade farkı tek bir işlem kalemi olarak e-faturada "ParamPOS Komisyon Bedeli" olarak gözükmektedir.