Param POS ile İlgili Sorular

İptal, İade

Kart sahipleri iptal, iade taleplerini Param POS yetkilisine mi yoksa üye iş yerine mi iletmelidir?

Kart sahiplerinin iptal, iade taleplerini üye iş yerine iletmesi gerekmektedir. Param POS'da üye iş yeri bilgisi olmadan kesinlikle herhangi bir işlem yapılamamaktadır. Doğrudan Param POS yetkilisine talep ileten kart sahipleri üye iş yerine yönlendirilir ve üye iş yerine de konu hakkında bilgi verilir.

İptal ve iade talebi ne zaman işleme alınmaktadır? Kredi kartına kaç gün sonra yansımaktadır?

İptal talebi Param POS sistemine girildikten hemen sonra işleme alınır ve iptal tutarı karta aynı gün yansıtılır. İade işlemi de Param POS sistemine girildikten hemen sonra işleme alınır. Fakat iade tutarı banka ile kart sahibi arasındaki anlaşmaya göre kredi kartına 7-12 iş günü içerisinde, debit karta ise 30 iş günü içerisinde yansıtılmaktadır. Taksitli ödemelerin iadesi banka tarafından karta taksit taksit yansıtılır.

İade işlemi yapılırken kısmi tutar iade edilebiliyor mu?

Evet, iade edilebiliyor. Bunun için iade etmek istenen tutar iade sayfasındaki ilgili alana yazılması gerekmektedir.

Hatalı iptal ve iade işlemlerinde iptal ve iade işlemini üye iş yeri geri alabilir mi?

Yapılan iptal ve iade işlemi Param yetkilileri tarafından onaylandıysa işlem geri alınamaz. Ancak bu durumda kart sahibi ile görüşerek yeniden işlem yapması sağlanabilir ve doğru işlem bulunup iptal, iade işlemi tamamlanabilir.

İptal ile iade işlemleri arasındaki fark nedir?


Param  üzerinden tahsil edilen bir ödeme, banka kuralları gereği aynı gün içinde iptal edilebilir. İptal işleminin iadeden farkı, ödeme ile aynı gün yapılabilmesi ve banka kart ekstresinde işlem kaydı yaratmamasıdır.

İptal ve iade işlemlerinde üye iş yerine veya kart sahibine maliyet yansıtılıyor mu?

Hayır, yansıtılmıyor. Ancak iptal ve iade işlem talebi fazla olması durumunda ilgili üye iş yeri yeniden risk değerlendirmesinden geçmektedir ve bunun sonucuna göre Param POS sistemini kullanıp kullanamayacağı belirlenmektedir.