KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI POLİTİKASI
1. Yasal Dayanak : Anayasa’nın 20. maddesinde düzenlenen; herkesin,
kendisiyle ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkına sahip olduğu,
bu hakkın; kişinin kendisiyle ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirilme, bu
verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve
amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de
kapsadığını, kişisel verilerin, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin
açık rızasıyla işlenebileceğini temel yasal dayanak alarak 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu uyarınca Kişisel Verilerin hukuka uygun olarak
korunması ve işlenmesine azami önem veriyor ve tüm planlama ve
faaliyetlerimizde bu özenle hareket ediyoruz. Şirket olarak, özel hayatın
gizliliğinin temeli olan Kişisel Verilerin korunması ve ve işlenmesi için tüm
idari ve teknik tedbirleri alıyor personelimize 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun (TCK) 135.madde ve devamında düzenlenen yasal yaptırımlar
konusunda bilgilendirme ve uyarılarda bulunuyoruz.
2. Amaç: Yürürlükte bulunan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
hakkındaki Kanunu ile, kişisel verilerin işlenmesinde, başta özel hayatın
gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunması ve
kişisel verileri işleyen gerçek ve tüzel kişilerin yükümlülükleri ile uyacakları
usul ve esaslar düzenlenmiştir. Söz konusu düzenleme de dikkate alınarak
hazırlanan politikamızın amacı; kişisel verilerin korunması hakkındaki
yükümlülüklere uyumun sağlanması, Şirketimizin gerçekleştirdiği
faaliyetler kapsamında temin edilen bilgilerin işlenmesi, aktarılması ve
gizliliğinin korunması ile ilgili hususların risk temelli bir yaklaşımla
değerlendirilerek, stratejilerin, kurum içi kontrol ve önlemlerin, işleyiş
kurallarının ve sorumlulukların belirlenmesi ile kurum çalışanlarının bu
konularda bilinçlendirilmesidir. Aynı zamanda; müşterilerimiz, potansiyel
müşterilerimiz, çalışanlarımız, çalışan adaylarımız, Şirket hissedarlarımız,
Şirket yetkililerimiz, ziyaretçilerimiz, işbirliği içinde olduğumuz
kurum/kuruluşların çalışanları, hissedarları ve yetkilileri ve üçüncü kişiler
başta olmak üzere kişisel verileri Şirketimiz tarafından işlenen kişileri
bilgilendirilerek şeffaflığı sağlamak amaçlanmaktadır.
3. Kapsam: Bu politika; müşterilerimizin, potansiyel müşterilerimizin,
çalışanlarımızın, çalışan adaylarımızın, Şirket hissedarlarının, Şirket
yetkililerinin, ziyaretçilerimizin, işbirliği içinde olduğumuz kurumların
çalışanları, hissedarları ve yetkililerinin ve üçüncü kişilerin otomatik olan ya
da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik
olmayan yollarla işlenen tüm kişisel verilerine ilişkindir.
4. Tanımlar
4.1. Açık Rıza Belirli bir konuya ilişkin bilgilendirilmeye dayanan ve özgür
iradeyle açıklanan rıza.
4.2. Anonim Hale Getirme Kişisel verinin, kimliği belli veya belirlenebilir
biri ile ilişkilendirilebilme niteliğini kaybedecek ve bu durumun geri
alınamayacağı şekilde değiştirilmesidir. Örnek: Maskeleme,
toplulaştırma, veri bozma vb. tekniklerle kişisel verinin bir gerçek kişi
ile ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi.
4.3. Çalışan Şirket ile arasında yapılmış olan iş akdi gereğince Şirkette
çalışmakta olan kişiler
4.4. Çalışan Adayı Şirket ya herhangi bir yolla iş başvurusunda bulunmuş
ya da özgeçmiş ve ilgili bilgilerini Şirketin incelemesine açmış olan
gerçek kişiler
4.5. İşbirliği İçerisinde Olduğumuz Kurumların Çalışanları, Hissedarları
ve Yetkilileri Şirketin her türlü iş ilişkisi içerisinde bulunduğu
kurumlarda (iş ortağı, tedarikçi gibi, ancak bunlarla sınırlı olmaksızın)
çalışan, bu kurumların hissedarları ve yetkilileri dahil olmak üzere,
gerçek kişiler
4.6. Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen
otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak
kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi,
depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir
hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi
gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem.
4.7. Kişisel Veri Sahibi Kişisel verisi işlenen gerçek kişi. Örneğin;
Müşteriler ve çalışanlar.
4.8. Kişisel Veri Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her
türlü bilgi. Tüzel kişilere ilişkin bilgilerin işlenmesi kanun kapsamında
değildir. Örneğin; ad-soyadı, TC, e-posta, adres, doğum tarihi, kredi
kartı numarası vb.
4.9. Müşteri Şirket ile herhangi bir sözleşmesel ilişkisi olup olmadığına
bakılmaksızın Şirketin sunmuş olduğu ürün ve hizmetleri kullanan
veya kullanmış olan gerçek kişiler
4.10. Özel Nitelikli Kişisel Veri : Irk, etnik köken, siyasi düşünce, felsefi
inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık kıyafet, dernek vakıf ya
da sendika üyeliği, sağlık, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve
güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik veriler özel
nitelikli verilerdir.
4.11. Potansiyel Müşteri Ürün ve hizmetlerimize kullanma talebinde veya
ilgisinde bulunmuş veya bu ilgiye sahip olabileceği ticari teamül ve
dürüstlük kurallarına uygun olarak değerlendirilmiş gerçek kişiler
4.12. Şirket Hissedarı: Şirketin hissedarı gerçek kişiler
4.13. Şirket Yetkilisi: Şirketin yönetim kurulu üyesi ve diğer yetkili gerçek
kişiler
4.14. Üçüncü Kişi Şirketin yukarıda bahsi geçen taraflarla arasındaki ticari
işlem güvenliğini sağlamak veya bahsi geçen kişilerin haklarını
korumak ve menfaat temin etmek üzere bu kişilerle ilişkili olan
üçüncü taraf gerçek kişiler (Örn. Aile Bireyleri ve yakınlar)
4.15. Veri İşleyen Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun
adına kişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişidir. Örneğin, Şirketin
verilerini tutan firma veya şirketler vb.
4.16. Veri Sorumlusu Kişisel verilerin işlenme amaçlarını ve vasıtalarını
belirleyen, verilerin sistematik bir şekilde tutulduğu yeri (veri kayıt
sistemi) yöneten, veri sahibinin talebi / başvurusu neticesinde kişisel
bilgileri ile ilgili veri sahibine gerekli bilgiyi sağlayan ve
yönlendirmeleri yapan kişi veri sorumlusudur.
4.17. Ziyaretçi Şirketin sahip olduğu fiziksel yerleşkelere çeşitli amaçlarla
girmiş olan veya internet sitelerimizi ziyaret eden gerçek kişiler
5. Kısaltmalar
5.1. KVKK : 6698 sayılı Kanun 7 Nisan 2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmi
Gazete ’de yayımlanan, 24 Mart 2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanunu.
5.2. Anayasa : 9 Kasım 1982 tarihli ve 17863 sayılı Resmi Gazete ‘de
yayımlanan; 7 Kasım 1982 tarihli ve 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti
Anayasası.
5.3. KVK Kurulu Kişisel Verileri Koruma Kurulu
5.4. KVK Kurumu Kişisel Verileri Koruma Kurumu
5.5. Politika Şirket Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası
5.6. TBK 4 Şubat 2011 tarihli ve 27836 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan;
11 Ocak 2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu.
5.7. TCK 12 Ekim 2004 tarihli ve 25611 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan;
26 Eylül 2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu.
5.8. TTK 14 Şubat 2011 tarihli ve 27846 sayılı Resmi Gazete ‘de
yayımlanan;13 Ocak 2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu
6. Veri Kategorileri: Şirket aşağıdaki veri kategorilerine ilişkin verileri
kaydedebilir, işleyebilir veya aktarabilir.
6.1. Kimlik (ad soyad, anne - baba adı, anne kızlık soyadı, doğum tarihi,
doğum yeri, medeni hali,nüfus cüzdanı seri sıra no, tc kimlik no gibi)
6.2. İletişim (adres no, e-posta adresi, iletişim adresi, kayıtlı elektronik
posta adresi (KEP), telefon no gibi)
6.3. Lokasyon (bulunduğu yerin konum bilgileri)
6.4. Özlük (bordro bilgileri, disiplin soruşturması, işe giriş-çıkış belgesi
kayıtları, mal bildirimi bilgileri, özgeçmiş bilgileri, performans
değerlendirme raporları gibi)
6.5. Hukuki İşlem (adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava
dosyasındaki bilgiler gibi)
6.6. Müşteri İşlem (çağrı merkezi kayıtları, fatura, senet, çek bilgileri, gişe
dekontlarındaki bilgiler, sipariş bilgisi, talep bilgisi gibi)
6.7. Fiziksel Mekân Güvenliği (çalışan ve ziyaretçilerin giriş çıkış kayıt
bilgileri, kamera kayıtları gibi)
6.8. İşlem Güvenliği (IP adresi bilgileri, internet sitesi giriş çıkış bilgileri,
şifre ve parola bilgileri gibi)
6.9. Risk Yönetimi (ticari, teknik, idari risklerin yönetilmesi için işlenen
bilgiler gibi)
6.10. Finans (bilanço bilgileri, finansal performans bilgileri, kredi ve risk
bilgileri, mal varlığı bilgileri gibi)
6.11. Mesleki Deneyim (diploma bilgileri, gidilen kurslar, meslek içi eğitim
bilgileri, sertifikalar, transkript bilgileri gibi)
6.12. Pazarlama (alışveriş geçmişi bilgileri, anket, çerez kayıtları,
kampanya çalışmasıyla elde edilen bilgiler)
6.13. Görsel ve İşitsel Kayıtlar (görsel ve işitsel kayıtlar gibi)
6.14. Irk ve Etnik Köken (ırk ve etnik kökeni bilgileri gibi)
6.15. Siyasi Düşünce Bilgileri (siyasi düşüncesini belirten bilgiler, siyasi
parti üyeliği bilgisi gibi)
6.16. Felsefi İnanç, Din, Mezhep ve Diğer İnançlar (dini aidiyetine ilişkin
bilgiler, felsefi inancına ilişkin bilgiler, mezhep aidiyetine ilişkin
bilgiler, diğer inançlarına ilişkin bilgiler gibi)
6.17. Kılık ve Kıyafet (kılık ve kıyafete ilişkin bilgiler)
6.18. Dernek Üyeliği (dernek üyeliği bilgileri gibi)
6.19. Vakıf Üyeliği (vakıf üyeliği bilgileri gibi)
6.20. Sendika Üyeliği (sendika üyeliği bilgileri gibi)
6.21. Sağlık Bilgileri (engellilik durumuna ait bilgiler, kan grubu bilgisi,
kişisel sağlık bilgileri, kullanılan cihaz ve protez bilgileri gibi)
6.22. Cinsel Hayat (cinsel hayata ilişkin bilgiler gibi)
6.23. Ceza Mahkûmiyeti Ve Güvenlik Tedbirleri (ceza mahkûmiyetine
ilişkin bilgiler, güvenlik tedbirlerine ilişkin bilgiler gibi)
6.24. Biyometrik Veri (avuç içi bilgileri, parmak izi bilgileri, retina taraması
bilgileri, yüz tanıma bilgileri gibi)
6.25. Genetik Veri (genetik veriler gibi)
7. Kişisel Veri İşleme Amaçları Şirket aşağıdaki amaçlara göre kişisel verileri
kaydedebilir, işleyebilir veya aktarabilir.
7.1. Acil Durum Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
7.2. Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Yürütülmesi
7.3. Çalışan Adayı / Stajyer / Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Süreçlerinin
Yürütülmesi
7.4. Çalışan Adaylarının Başvuru Süreçlerinin Yürütülmesi
7.5. Çalışan Memnuniyeti Ve Bağlılığı Süreçlerinin Yürütülmesi
7.6. Çalışanlar İçin İş Akdi Ve Mevzuattan Kaynaklı Yükümlülüklerin
Yerine Getirilmesi
7.7. Çalışanlar İçin Yan Haklar Ve Menfaatleri Süreçlerinin Yürütülmesi
7.8. Denetim / Etik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.9. Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.10. Erişim Yetkilerinin Yürütülmesi
7.11. Faaliyetlerin Mevzuata Uygun Yürütülmesi
7.12. Finans Ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi
7.13. Firma / Ürün / Hizmetlere Bağlılık Süreçlerinin Yürütülmesi
7.14. Fiziksel Mekan Güvenliğinin Temini
7.15. Görevlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi
7.16. Hukuk İşlerinin Takibi Ve Yürütülmesi
7.17. İç Denetim/ Soruşturma / İstihbarat Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.18. İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.19. İnsan Kaynakları Süreçlerinin Planlanması
7.20. İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi / Denetimi
7.21. İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.22. İş Süreçlerinin İyileştirilmesine Yönelik Önerilerin Alınması Ve
Değerlendirilmesi
7.23. İş Sürekliliğinin Sağlanması Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.24. Lojistik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.25. Mal / Hizmet Satın Alım Süreçlerinin Yürütülmesi
7.26. Mal / Hizmet Satış Sonrası Destek Hizmetlerinin Yürütülmesi
7.27. Mal / Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
7.28. Mal / Hizmet Üretim Ve Operasyon Süreçlerinin Yürütülmesi
7.29. Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
7.30. Müşteri Memnuniyetine Yönelik Aktivitelerin Yürütülmesi
7.31. Organizasyon Ve Etkinlik Yönetimi
7.32. Pazarlama Analiz Çalışmalarının Yürütülmesi
7.33. Performans Değerlendirme Süreçlerinin Yürütülmesi
7.34. Reklam / Kampanya / Promosyon Süreçlerinin Yürütülmesi
7.35. Risk Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
7.36. Saklama Ve Arşiv Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.37. Sosyal Sorumluluk Ve Sivil Toplum Aktivitelerinin Yürütülmesi
7.38. Sözleşme Süreçlerinin Yürütülmesi
7.39. Sponsorluk Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.40. Stratejik Planlama Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.41. Talep / Şikayetlerin Takibi
7.42. Taşınır Mal Ve Kaynakların Güvenliğinin Temini
7.43. Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
7.44. Ücret Politikasının Yürütülmesi
7.45. Ürün / Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi
7.46. Veri Sorumlusu Operasyonlarının Güvenliğinin Temini
7.47. Yabancı Personel Çalışma Ve Oturma İzni İşlemleri
7.48. Yatırım Süreçlerinin Yürütülmesi
7.49. Yetenek / Kariyer Gelişimi Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.50. Yetkili Kişi, Kurum Ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi
7.51. Yönetim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
7.52. Ziyaretçi Kayıtlarının Oluşturulması Ve Takibi
8. Kişisel Veri Aktarım Alıcı Grupları Şirket aşağıdaki Kişisel Veri Aktarı Alıcı
gruplarına kişisel verileri aktarabilir.
8.1. Gerçek Kişiler Ve Özel Hukuk Tüzel Kişileri
8.2. Herkese Açık
8.3. Hissedarlar
8.4. İş Ortağı
8.5. İştirak Ve Bağlı Ortaklıklar
8.6. Tedarikçi
8.7. Topluluk Şirketi
8.8. Yetkili Kamu Kurum Ve Kuruluşları
9. Kişisel Veri Konusu Kişiler - Şirket aşağıdaki kişi türlerine göre kişisel
verileri kaydedebilir, işleyebilir veya aktarabilir.
9.1. Çalışan Adayı
9.2. Çalışan
9.3. Denek
9.4. Habere Konu Kişi
9.5. Hissedar/Ortak
9.6. Potansiyel Ürün Ve Hizmet Alıcısı
9.7. Sınav Adayları
9.8. Stajyer
9.9. Tedarikçi Çalışan
9.10. Tedarikçi Yetkilisi
9.11. Ürün Veya Hizmet Alan Kişi
9.12. Veli/Vasi/Temsilci
9.13. Ziyaretçi
10. Kişisel Veri Saklama Süreleri : Kişisel verileri saklama süreleri Kişisel veri
Saklama ve İmha politikasında ayrıntılı olarak düzenlenmiştir.
11. Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi :
11.1. Kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen,
işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde bu
veriler, resen veya ilgili kişinin talebi üzerine veri sorumlusu
tarafından silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir.
11.2. Veri sorumlusu, kişisel verileri silme, yok etme veya anonim hale
getirme yükümlülüğünün ortaya çıktığı tarihi takip eden ilk
periyodik imha işleminde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim
hale getirir.
11.3. Bu hususlara ilişkin yapılması gereken işlemler Kişisel veri saklama
ve imha politikasında ayrıntılı olarak açıklanmıştır.
12. Kişisel Verilerin Aktarılması Kanunda belirtilen genel ilkeler çerçevesinde
işlenmek üzere elde edilen kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası alınmak
suretiyle üçüncü kişilere aktarılabilir.
12.1. Yurt içi aktarım: Kişisel veri ve özel nitelikteki kişisel verilerin yurt
içinde aktarımına ilişkin ayrıntılar Kişisel Verilerin Aktarılması
prosedüründe düzenlenmiştir.
12.2. Yurt dışı aktarım : İlgili kişinin açık rızasının bulunması şartıyla
Kanunda belirtilen hallerin varlığı halinde Yeterli korumanın
bulunduğu ülkelere kişisel veri aktarımı yapılabilir. Yeterli korumanın
bulunmadığı ülkelere veri aktarımı ise Kanunda belirtilen hallerin
varlığı, açık rızanın olmasına ek olarak yeterli korumanın yazılı olarak
taahhüt edilmesi ve Kurulun izninin bulunması durumlarında
gerçekleştirilebilir. Konuya ilişkin ayrıntılar Kişisel Verilerin
Aktarılması Prosedürü’nde düzenlenmiştir.
13. Kişisel Verilerin İşlenmesinde Genel (Temel) İlkeler: Kişisel veriler Kişisel
verilerin işlenmesi prosedüründe ayrıntılı olarak belirtildiği şekilde
aşağıdaki temel ilkelere uygun olarak işlenecektir.
13.1. Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma,
13.2. Doğru ve gerektiğinde güncel olma,
13.3. Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme,
13.4. İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma,
13.5. İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan
süre kadar muhafaza edilme.
14. Açık Rıza : Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür
iradeyle açıklanan rızadır. Açık rıza alma prosedüründe ayrıntılı olarak
belirtildiği üzere Açık rıza’nın Belirli bir konuya ilişkin olması, Rızanın
bilgilendirmeye dayanması ve Özgür iradeyle açıklanması gereklidir.
15. Aydınlatma yükümlülüğü : Kişisel verilerin elde edilmesi sırasında şirket
tarafından ilgili kişilerin bilgilendirilir. Aydınlatma Prosedüründe ayrıntılı
olarak düzenlendiği üzere bu bilgilendirme asgari olarak aşağıdaki konuları
içermektedir.
15.1. Veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği,
15.2. Kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği,
15.3. Kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği,
15.4. Kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi,
15.5. İlgili kişinin Kanunun 11 inci maddesinde sayılan diğer hakları.
16. İlgili kişinin hak arama yöntemleri: İlgili kişilerin, Şirkete başvurarak;
kendileriyle ilgili kişisel verilerin işlenip işlenmediğini öğrenmek, işlenmişse
bunları talep etmek, verinin muhtevasının eksik veya yanlış olması halinde
bunların düzeltilmesini, hukuka aykırı olması halinde ise silinmesini, yok
edilmesini ve buna göre yapılacak işlemlerin verilerin açıklandığı üçüncü
kişilere bildirilmesini ve verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle
zararlarının giderilmesini talep etme hakları bulunmaktadır. İlgili kişi
ayrıntıları İlgili Kişinin Hak Arama Prosedürü’nde belirtildiği üzere başvuru
ve şikayet haklarını kullanabilir.
16.1. Başvuru : İlgili kişilerin, sahip oldukları hakları kullanabilmeleri için
öncelikle veri sorumlusuna başvurmaları zorunludur. Bu yol
tüketilmeden Kurula şikâyet yoluna gidilemez.
16.2. Şikayet : İlgili kişinin şikayet yoluna başvurulabilmesi için Şirkete
başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya
30 gün içinde başvuruya cevap verilmemiş olması gereklidir. İlgili
kişilerin Şirkete başvurmadan doğrudan Kurula şikayet yoluna
gitmesi mümkün değildir.
17. Kurul Kararlarının Yerine Getirilmesi Yükümlülüğü : Kurul, şikâyet
üzerine veya ihlal iddiasını öğrenmesi durumunda resen görev alanına
giren konularda yapacağı inceleme sonucunda bir ihlalin varlığını tespit
ederse, hukuka aykırılıkların Şirket tarafından giderilmesine karar vererek,
kararı ilgililere tebliğ eder. Kurul Kararlarının Yerine Getirilmesi
prosedüründe ayrıntılı olarak belirtildiği üzere Şirket, bu kararı, tebliğ
tarihinden itibaren gecikmeksizin ve en geç otuz gün içinde yerine getirir.
18. Veri Sorumluları Sicili (VERBİS) kayıt yükümlülüğü: Şirket , Veri
sorumlularının kayıt olmak zorunda oldukları ve veri işleme faaliyetleri ile
ilgili bilgileri beyan ettikleri kayıt sistemine Veri Sorumluları Sicili (VERBİS)
kayıt prosedüründe belirtildiği şekilde kayıt olur ve bu kayıtları günceller.
19. Kişisel Veri İhlali : İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları
tarafından elde edilmesi hâlinde, Şirket bu durumu en kısa sürede Kişisel
Veri İhlali Prosedüründe belirtildiği şekilde ilgilisine ve Kurula bildirir. Kurul,
gerekmesi hâlinde bu durumu, kendi internet sitesinde ya da uygun
göreceği başka bir yöntemle ilan edebilir.
20. Kişisel Veri Güvenliği Tedbirleri : Şirket Kişisel verilerin hukuka aykırı
olarak işlenmesini önlemek, Kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini
önlemek, Kişisel verilerin muhafazasını sağlamak için aşağıdaki teknik ve
idari tedbirleri Şirket yapısına uygun düzeyde almaktadır.
20.1. Ağ güvenliği ve uygulama güvenliği sağlanmaktadır.
20.2. Ağ yoluyla kişisel veri aktarımlarında kapalı sistem ağ
kullanılmaktadır.
20.3. Anahtar yönetimi uygulanmaktadır.
20.4. Bilgi teknolojileri sistemleri tedarik, gelistirme ve bakımı
kapsamındaki güvenlik önlemleri alınmaktadır.
20.5. Çalışanlar için veri güvenliği hükümleri içeren disiplin düzenlemeleri
mevcuttur.
20.6. Çalışanlar için veri güvenliği konusunda belli aralıklarla eğitim ve
farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.
20.7. Çalışanlar için yetki matrisi oluşturulmuştur.
20.8. Erişim logları düzenli olarak tutulmaktadır.
20.9. Erişim, bilgi güvenliği, kullanım, saklama ve imha konularında
kurumsal politikalar hazırlanmış ve uygulamaya başlanmıştır.
20.10. Gerektiğinde veri maskeleme önlemi uygulanmaktadır.
20.11. Gizlilik taahhütnameleri yapılmaktadır.
20.12. Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki
yetkileri kaldırılmaktadır.
20.13. Güncel anti-virüs sistemleri kullanılmaktadır.
20.14. Güvenlik duvarları kullanılmaktadır.
20.15. İmzalanan sözleşmeler veri güvenliği hükümleri içermektedir.
20.16. Kağıt yoluyla aktarılan kişisel veriler için ekstra güvenlik tedbirleri
alınmakta ve ilgili evrak gizlilik dereceli belge formatında
gönderilmektedir.
20.17. Kişisel veri güvenliği politika ve prosedürleri belirlenmiştir.
20.18. Kişisel veri güvenliği sorunları hızlı bir şekilde raporlanmaktadır.
20.19. Kişisel veri güvenliğinin takibi yapılmaktadır.
20.20. Kişisel veri içeren fiziksel ortamlara giriş çıkışlarla ilgili gerekli
güvenlik önlemleri alınmaktadır.
20.21. Kişisel veri içeren fiziksel ortamların dış risklere (yangın, sel vb.) karşı
güvenliği sağlanmaktadır.
20.22. Kişisel veri içeren ortamların güvenliği sağlanmaktadır.
20.23. Kişisel veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
20.24. Kişisel veriler yedeklenmekte ve yedeklenen kişisel verilerin
güvenliği de sağlanmaktadır.
20.25. Kullanıcı hesap yönetimi ve yetki kontrol sistemi uygulanmakta olup
bunların takibi de yapılmaktadır.
20.26. Kurum içi periyodik ve/veya rastgele denetimler yapılmakta ve
yaptırılmaktadır.
20.27. Log kayıtları kullanıcı müdahalesi olmayacak şekilde tutulmaktadır.
20.28. Mevcut risk ve tehditler belirlenmiştir.
20.29. Özel nitelikli kişisel veri güvenliğine yönelik protokol ve prosedürler
belirlenmiş ve uygulanmaktadır.
20.30. Özel nitelikli kişisel veriler elektronik posta yoluyla gönderilecekse
mutlaka şifreli olarak ve KEP veya kurumsal posta hesabı kullanılarak
gönderilmektedir.
20.31. Özel nitelikli kişisel veriler için güvenli şifreleme / kriptografik
anahtarlar kullanılmakta ve farklı birimlerce yönetilmektedir.
20.32. Saldırı tespit ve önleme sistemleri kullanılmaktadır.
20.33. Sızma testi uygulanmaktadır.
20.34. Siber güvenlik önlemleri alınmış olup uygulanması sürekli takip
edilmektedir.
20.35. Şifreleme yapılmaktadır.
20.36. Veri işleyen hizmet sağlayıcılarının veri güvenliği konusunda belli
aralıklarla denetimi sağlanmaktadır.
20.37. Veri işleyen hizmet sağlayıcılarının, veri güvenliği konusunda
farkındalığı sağlanmaktadır.
20.38. Veri kaybı önleme yazılımları kullanılmaktadır.
Tarafımızdan gönderilen e-postalar param.com.tr uzantılıdır. Param’dan gönderilmiş gibi görünen fakat param.com.tr uzantılı olmayan hiçbir e-posta adresine itibar etmeyiniz.
Param.com.tr adresinden gönderdiğimiz e-postalarda, sizden hiçbir zaman banka, kredi kartı bilgisi, T.C. kimlik numarası bilgisi istenmemektedir.
Param üye giriş sistemine giriş yapabilmek için ParamKart numarası, şifre bilgisi ve giriş yaptığınız anda GSM numaranıza gönderilen tek kullanımlık şifre bilgisi yeterlidir.
Tarafınıza sunduğumuz hizmete ilişkin kullanıcı bilgilerinizi, hassas verilerinizi, hesap numaranızı veya şifrenizi üçüncü kişilerle paylaşmamalısınız, bu bilgilerin gizliliğini sağlamaya azami özen göstermelisiniz, bu bilgileri paylaşmış olmanızdan kaynaklanacak zararlardan tarafımız sorumlu değildir.
Size daha iyi hizmet sunabilmemiz için mobil uygulamamızın son sürümünü kullanmalısınız.
Kimlik doğrulamanızın doğru gerçekleşmesi ve hesabınıza üçüncü kişilerin erişmemesi için uygulamayı kendinize ait telefon ve tabletlerde kullanmalısınız.
Kartınızın kaybolması, çalınması veya hesabınızda tanıdık olmayan işlemlerle karşılaşmanız yahut şüpheli başka bir durumla karşılaştığınızda 0850 988 88 88 no’lu müşteri hizmetlerini arayıp yetkiliyi bilgilendiriniz.
Bilginize sunarız.
Saygılarımızla.
TURK Elektronik Para A.Ş.